„Edukacja przez zabawę: Jak gry edukacyjne o gospodarce ożywiły lekcję biznesu i zarządzania”

W ramach zajęć z biznesu i zarządzania, uczniowie klasy 2A przygotowali i zrealizowali projekt polegający na stworzeniu gier edukacyjnych, które miały na celu przybliżenie zasad gospodarki rynkowej. Celem projektu było nie tylko zrozumienie teoretycznych podstaw ekonomii, ale także rozwijanie umiejętności pracy w grupie, kreatywności oraz zdolności do rozwiązywania problemów. Uczniowie zostali podzieleni na małe zespoły, w których mieli za zadanie zaplanować koncepcję swoich gier. Na początku przeprowadzono burzę mózgów, podczas której uczniowie dzielili się pomysłami i omawiali kluczowe elementy gospodarki rynkowej, takie jak podaż, popyt, konkurencja, a także rolę konsumentów i producentów. Następnie każdy zespół przystąpił do projektowania gier, zasad gry oraz elementów graficznych. Przygotowanie gier edukacyjnych było dla uczniów nie tylko formą nauki, ale także świetną zabawą. Umożliwiło im to zastosowanie teorii w praktyce, a także rozwijanie umiejętności interpersonalnych. Na koniec projektu zorganizowano turniej, podczas którego uczniowie mogli przetestować swoje gry oraz poznać pomysły kolegów. Projekt ten z pewnością wpisuje się w przyszłe działania edukacyjne, które będą rozwijały świadomość ekonomiczną młodych ludzi.